Hírek a Forma-1ből

2009.10.30. 12:43

Nem hiszem hogy említettem volna, de a blogomba állandó szerepet kap a Forma1.

Néhány gyors hírek, hogy akinek nincs ideje végig böngészni az oldalakat, hogy mi zajlik a száguldó cirkusz világában az is tisztába legyen mindennel.

10.24-én elsöprő fölénnyel Jean Todt-ot válaszották meg a FIA elnökének. Én úgy gondolom és a hírek is erre utalnak, hogy nem véletlen. Hiszen ha ilyen nevek állnak mögötte mint Bernie Ecclestone vagy Michael Schumacher, akkor garantált a siker. És még egy infó ehhez. Magyar érdekeltsége is van ennek a döntésnek. Frank Tamás a Hungaroring Zrt. alelnöke Todt mellett tanácsadói posztot kapott. Gratuláliómat fejezem ki az alelnöknek.

10.17-10.18. Braziliai versenyhétvége: Az időmérő edzést Barrichello nyerte meg. Szegény brazilnak minden itt rendezett futam egy rémálom. Pályafutása alatt tudott már nyerni itt időmérőt, de verseny még soha.Az időmérő eredménye kecsektető volt számára, hisz Button és Vettel sokkal hátrébbról rajtolnak. És ugorjunk is a verseny napjára. Nagy volt a nyomás a mezőn egyetlen brazil pilótján, a világbajnoki esélyeit kellett életben tartani Buttonnal szemben, és emelett itt a hazai pálya nyomasztó statisztikája is. A jó rajtot követően bízhattunk volna abba, hogy nem lesz versnybaleset, de nem így történt. Az első körben megvoltak a pofozkodások a pozicióért. Aztán jöttek a várva várt boxkiállások. Azt hiszem, hogy tavaly Massa borzolta a kedélyeket az éjszakai futamon a tankolócsővel (és akkor nem lett ilyen baj), ezzen a hétvégén a Mercedeses Kovalainen izasztott le mindenkit. A nyalókás ember felengette a rudat, amikor még a tankolócső a kocsiba volt. Elindult majd a mögötte érkező Ferraris Kimi arcába spiccelte az üzemanyagot. A forró ferrari egy pillanatra lángba kapott. Szerencsére a finnek volt lélekjelenléte és a megfelelő manőverrel megakadályozta a nagyobb katasztrófát. (ha én lettem volna a helyébe kiszálltam volna a verseny után az autóból és a boxba laposra vertem volna a nyalókás embert).  Webber nyert (élete 2. győzelme volt ez) ugyan, és azt is meg kell említeni, hogy a most éppen sérüléséből lábadozó Massa intette le a futamot (akit 2010-től újra láthatunk versenyezni a ferrari szineiben), de valljuk be a kutyát nem érdekelte, mikor Braziliába avatták Jenson Buttont világbajnokká. Az igazat megvallva én nem neki szurkoltam, de amennyi időt eltöltött a Forma 1-ben megérdemelte. Szép volt Button!

Eddig ez volt a múlt. És most jöjjön a jövő. Már foglalkoztam az utolsó helyszínnel, de magával a pályával nem. Némi keresgetés után, de találtam a pályáról képet.

Íme itt a pálya és néhány szó arról, hogy mi vár a versenyzőkre egy kör alatt.

Egy kör a pályán:
1. A rajt-cél vonal mindkét oldalán hosszú, párhuzamos tribűnök szegélyezik a pályát. Az egyenes közepétől indul a mért kör. A garázsok száma a boxban 40 lesz.
2. Előbb egy közepesen gyors szakaszon kell átverekedniük magukat, mely nagy dupla bal-jobb kanyarokkal teszi izgalmassá az első körös helyezkedéseket. A célegyenessel egyvonalban a kikötő egyedi tornya magasodik.
3. Az egyenes végén a derékszögnél szűkebb kanyarba terelik majd a versenyzők az autóikat, ahol vélhetőleg - többek között a KERS-nek köszönhetően - számos kifékezést láthatunk majd. Rövid kigyorsítást követően egy újabb bal kanyar várja a pilótákat, de ez már tompább, így a tempóból nem kell túlzottan visszavenni.
4. Majd az pálya egy stadion szerű részben vesz visszafordítót, melyet egy jobb-bal sikán előz meg.
5. A versenypálya első igazán gyors szakasza csak ezután kezdődik a hátsó egyenessel. Biztosra vehető, hogy Itt számos előzést fogunk látni. Majd egy újabb stadion szerű balos következik, melyet egy nagyméretű felüljáró követ.
6. A kikötő első feléhez egy közepesen hosszú egyenes vezet, majd jön a kikötő, ahol nem igazán pihenhetnek a pilóták, hiszen egy sikán után dupla balkanyar jön, és veszik is az irányt a nagy szálloda felé.
7. Ezt követően jön a kikötő második része, mely egy gigantikus, és mindemellett futurisztikus épülettel várja a belassuló pilótákat, hiszen egy dupla jobb- és egy bal kanyart tartalmaz pár száz méteren belül. Az idevezető rész után egy híd alatt halad át a mezőny, de előbb elhúznak az épület sci-fi-be illő hídja alatt is. Majd ezután jön egy gyorsabb, majd egy lassabb jobb kanyar és a célegyenes. Az említett épület egyébiránt egy 5 csillagos hotel lesz, mely több, mint 500 szobát tudhat majd magáénak. Jelenleg 5500 munkás dolgozik a 400 millió dollárból felépülő versenypálya munkálatain.

Hajrá győzzön a jobb!

A bejegyzés trackback címe:

https://gojoeblack.blog.hu/api/trackback/id/tr591486507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása